Wspierają nas
Informacje szkolne
Zmiany w systemie ocen z zachowania
Wprowadzenie obowiązku realizacji projektu edukacyjnego w gimnazjum wymusza szereg regulacji prawnych. Tu prezentujemy zmiany w systemie oceniania zachowania związane z realizacją projektu.
Regulacje szczegółowe:
Ocenę wzorową lub bardzo dobrą otrzymać może uczeń, który zdobył wymaganą liczbę punktów z zastrzeżeniem, że:
nie wagaruje (dopuszczalne 4h nieusprawiedliwione)
nie ma konfliktu prawem
nie dezorganizuje pracy na lekcji (dopuszcza się 8 uwag)
zwykle wywiązuje się z powierzonych zadań, jest przygotowany do zajęć, punktualny (dopuszczalne 2 uwagi)
nie lekceważy dorosłych, do wszystkich odnosi się kulturalnie, z szacunkiem (dopuszczalne 2 uwagi)
nie odmawia bez uzasadnienia uczestnictwa w zadaniach szkoły i klasy
Ponadto w Gimnazjum
Ocenę wzorową może otrzymać uczeń, który wykazał się dużą samodzielnością i innowacyjnością we wszystkich etapach realizacji projektu gimnazjalnego, wspomagał członków zespołu w realizacji poszczególnych zadań w ramach projektu i wykazał się umiejętnością dokonania krytycznej samooceny i wyciągania wniosków.
Ocenę bardzo dobrą może otrzymać uczeń który był aktywnym uczestnikiem zespołu realizującego projekt edukacyjny, a jego współpraca z pozostałymi członkami zespołu była rzeczowa i nacechowana życzliwością.
Ocenę poprawną współpracował w zespole realizującym projekt gimnazjalny, wypełniając stawiane przed sobą i zespołem zadania, przy czym jego działania były podejmowane na prośbę lidera zespołu lub po interwencji opiekuna projektu.
Ocenę dobrą współpracował w zespole realizującym projekt gimnazjalny, wypełniając stawiane przed sobą i zespołem zadania.
Wychowawca we współpracy z zespołem wychowawczym może obniżyć ocenę z zachowania bez względu na liczbę zdobytych przez ucznia punktów za następujące zachowania:
konflikt z prawem
powtarzające się wagary (50h i więcej)
niszczenie mienia szkoły
picie alkoholu
palenie papierosów
zażywanie innych niedozwolonych substancji
wnoszenie alkoholu, niebezpiecznych narzędzi, niedozwolonych środków na teren szkoły
agresję słowną, fizyczną lub psychiczną (także w Internecie) [wielokrotnie lub jednorazowo o szczególnie brutalnym charakterze]
powtarzające się stwarzanie sytuacji zagrażających życiu lub zdrowiu
Ponadto w Gimnazjum wychowawca we współpracy z opiekunem projektu oraz zespołem wychowawczym może obniżyć ocenę z zachowania do:
Oceny nieodpowiedniej w sytuacji gdy : uczeń często zaniedbywał swoje obowiązki podczas realizacji projektu gimnazjalnego, nie wywiązywał się w terminie ze swoich obowiązków lub odmawiał współpracy.
Oceny nagannej w sytuacji gdy uczeń nie uczestniczył lub odmówił udziału w realizacji projektu gimnazjalnego lub nie wywiązywał się ze swoich obowiązków mimo rozmów z członkami zespołu i opiekunem projektu, a jego postawa była lekceważąca zarówno w stosunku do członków zespołu, jak i opiekuna.
Wychowawca we współpracy z zespołem wychowawczym może podwyższyć ocenę z zachowania maksymalnie do oceny dobrej bez względu na liczbę zdobytych przez ucznia punktów za następujące zachowania:
szczególną aktywność na rzecz szkoły
wysoką kulturę osobistą
osiągnięcia w konkursach
prace społeczne na rzecz szkoły
godne reprezentowanie szkoły w imprezach środowiskowych
znaczące osiągnięcia w sporcie
Ponadto w gimnazjum wychowawca we współpracy z opiekunem projektu oraz zespołem wychowawczym może podwyższyć ocenę z zachowania z nieodpowiedniej i nagannej maksymalnie do oceny dobrej, bez względu na liczbę zdobytych przez uczniów, w sytuacji, gdy uczeń spełnia kryteria realizacji projektu na ocenę wzorową i bardzo dobrą.
Newsletter
<
| 2018 | >
|
PON | WTO | ŚRO | CZW | PIĄ | SOB | NIE |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |